Geen reacties

Mitsubishi stopt in Nederland met de verkoop van zijn meest iconische model, de Pajero. De auto wordt door de nieuwe WLTP-verbruikscyclus te duur in ons land.

Het is over en uit voor Mitsubishi Pajero in Nederland. In andere delen van de wereld blijft de terreinwagen gewoon leverbaar, maar in ons land wordt de auto onverkoopbaar. Door de  invoering van de nieuwe verbruikscyclus WLTP stijgt de prijs van de Pajero, omdat de BPM-belasting is gekoppeld aan het aantal gram CO2 dat uit de uitlaatpijp komt. Het zal je niet verbazen dat een grote en zware terreinwagen veel CO2 uitstoot.

Door belastingwetgeving verdwijnt de iconische terreinwagen na 36 jaar uit de prijslijst. Dat is eigenlijk een formaliteit, in Nederland worden grote terreinwagens nauwelijks verkocht. Dit jaar en in 2017 zijn er enkele Pajero’s verkocht aan ondernemers, maar er waren geen particuliere kopers.

Met het verdwijnen van de Pajero neemt de Outlander de positie van vlaggenschip over binnen het assortiment van Mitsubishi Nederland. Naast de Outlander verkoopt het merk de Eclipse Cross, ASX en Space Star in ons land.

Tags:

Geef een reactie

Wordt niet gepubliceerd

* verplicht veld